δεύτερη άσκηση: ανάγνωση και χωρικός αναστοχασμός
Στη δεύτερη άσκηση,
κάθε σπουδαστική ομάδα καλείται να εστιάσει σε έναν από τους δέκα φανταστικούς Κυρίους
της Γειτονιάς του Γκονσάλο Μ. Ταβάρες,
για να παρατηρήσει και να καταγράψει (με σχόλια, σκίτσα, σημειώσεις, διαγράμματα,
κλπ) αυτό που συμβαίνει στη διάρκεια της ανάγνωσης.
Με διαγραμματικές
αναπαραστάσεις στιγμιοτύπων της δικής τους αναγνωστικής εμπειρίας, σε 4 το πολύ διαφάνειες powerpoint, οι ομάδες θα
προσεγγίσουν ζητήματα όπως: ποιά είναι τα σημεία του κειμένου που μας αφορούν; πού
ξεκινά η ανάγνωση; πώς, πότε και γιατί συνδεόμαστε με ένα κείμενο;
Παράλληλα, μέσα
από αυτή τη διαδικασία, κάθε ομάδα θα αναγνωρίσει στοιχεία της δομής, του ρυθμού,
του τρόπου ανάπτυξης και της μορφής του κειμένου που μελετά. Στόχος είναι να
επιχειρηθεί μια αναγνώριση εκ των έσω, βιωματικά, σαν οι αναγνώστες να ήταν οι περιηγητές
και τα κείμενα οι τόποι που ανακαλύπτουν, για πρώτη ή πολλοστή φορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου